Nationale Postcode Loterij

Postcode Loterij

Wil je de incassodatum wijzigen? Of zoek je info over het opzeggen van de Nationale Postcode Loterij?

De Postcode Loterij opzeggen of de Nationale Postcode Loterij incassodatum wijzigen? Lees hier hoe.

De Nationale Postcode Loterij of NPL behoort tot de grootste loterijen in Nederland. Het bestaat sinds 1989 en is opgericht door Novamedia. Het is de grootste loterij van Nederland die goede doelen steunt. De loterij claimt dat veertig procent van haar opbrengst naar 81 verschillende goede doelen gaat. Op het internet is terug te vinden dat de Postcode Loterij ongeveer 3 miljoen deelnemers telt. Het hoofdkantoor bevindt zich op de Zuidas in Amsterdam.

Incassodatum Postcode Loterij

Bij de NPL is het helaas niet mogelijk om je incassodatum te wijzigen. Wat is de incassodatum van de Postcode Loterij? De loterij hanteert een automatische incasso voor al haar meespelende abonnees. De inleg wordt maandelijks op of rond de 25ste van de maand automatisch afgeschreven. Verder is het alleen mogelijk om je inleg per automatische incasso te betalen. Er bestaat dus geen mogelijkheid om dit via een acceptgiro of een overboeking te doen.

Opzeggen NPL

Als je eenmalig meespeelt, is er geen sprake van opzeggen, maar wanneer je regelmatig deelneemt aan de Postcode Loterij heb je waarschijnlijk een abonnement. En als je dus een abonnement hebt en niet meer wenst mee te spelen met de Nationale Postcode Loterij, moet je opzeggen. Misschien is het je opgevallen dat je postcode telkens niet tussen de grote prijzen valt. Of mogelijk wil je gewoon bezuinigen. In een dergelijke gevallen kun je overwegen om je abonnement bij de Postcode Loterij op te zeggen. Het stopzetten van je abonnement op de loterij kan op drie verschillende manieren stopzetten.

Opzeggen per mail

De loterij heeft geen e-mailadres waar je je opzegbrief naar kunt sturen. Wel kun je een brief schrijven en dit via de normale post verzenden. Als je voor deze optie kiest om de Postcode Loterij op te zeggen, kun je je brief versturen naar: Postcode Loterij, t.a.v. afdeling Ledenservice, Beethovenstraat 200, 1077 JZ Amsterdam. Houd hierbij ook rekening met de postbezorging en de verwerkingstijd van je opzegging. Vergeet je meespelende lotnummers en je bankrekeningnummer waarvan de inleg wordt afgeschreven te vermelden in je ondertekende brief.

Telefonisch opzeggen NPL

Wanneer je de Postcode Loterij telefonisch opzegt, word je verzoek direct in behandeling genomen. Bel hiervoor naar de ledenservice op telefoonnummer 088 – 020 1050 op werkdagen tussen 9:00 en 21:00. Wanneer je telefonisch opzegt, is het handig om je bankrekeningnummer en meespelende lotnummers bij de hand te hebben, zodat het proces aan de telefoon vlot verloopt.

Online opzeggen

Ben je meer van het zelfstandig regelen van je zaken, dan kun je ervoor kiezen om je opzegging online, via je persoonlijke pagina in te dienen. Dit kun je eenvoudig doen door eerst in te loggen op je pagina. Om in te kunnen loggen heb je het e-mailadres nodig dat bekend is bij de loterij en het wachtwoord die je ooit hebt opgegeven om je persoonlijke pagina aan te maken. Op je persoonlijke pagina van de loterij, kun je zoeken naar het opzegformulier en dit dan invullen. Ook hier zal er mogelijk gevraagd worden naar het bankrekeningnummer die bij hen bekend is en welke lotnummers of postcodes je wenst te stoppen.

Wat is jouw ervaring? Heb je op dit moment een abonnement bij deze loterij en wil je je mening delen? Of ben je ooit abonnee geweest bij de Postcode Loterij? Heb je weleens gewonnen? Deel je ervaring met ons hieronder in de reacties!