Ziggo

Ziggo, tegenwoordig VodafoneZiggo, is met bijna 4 miljoen klanten de grootste aanbieder van kabeltelevisie in Nederland. Ziggo biedt haar klanten verschillende diensten aan die bestaan uit televisie, zowel analoog als digitaal, internet en telefonie. In 2008 fuseerde verschillende kabelbedrijven en zij gingen samen verder onder de naam Ziggo. In 2015 heeft Ziggo het bedrijf UPC overgenomen, inclusief de klanten van UPC. In 2017 volgde een andere fusie, Vodafone Nederland en Ziggo zijn toen samengegaan, vandaar de nieuwe officiële naam: VodafoneZiggo.

Impressie website Ziggo met toegang tot account en productinformatie.

Op dit moment heeft Ziggo heeft een eigen sport kanaal waar onder meer belangrijke voetbalwedstrijden live te zien zijn. Daarnaast is Ziggo de exclusieve aanbieder van HBO-series in Nederland. De aanbieder heeft ongeveer 2.571 werknemers.

Over de facturering bestaat veel onduidelijkheid. Klanten hebben namelijk verschillende incassodata. Dit komt omdat Ziggo haar klanten in groepen indeelt en elke groep heeft een andere betaaldatum. In veel gevallen wordt uw factuur op een van de laatste drie dagen van de maand afgeschreven maar dit kan dus ook eerder zijn. Het ligt eraan in welke groep Ziggo u heeft geplaatst. Om te kunnen vergelijken kunt u een reactie plaatsen met de datum wanneer bij u de rekening wordt afgeschreven.

Meer informatie over de diensten van Ziggo kunt u vinden op hun website.

8 gedachten over “Ziggo”

  1. Ziggo heeft bij mij ook doodleuk de incassodatum vervroegd. Wat opvalt in deze is dat de incasso voor de volgende maand is. Dus vooruitbetalen. Dat is op zich geen probleem maar wel als ze dit al half in de maand gaan doen.
    Ik heb met ziggo contact gehad en de medewerker gaf aan dat er dan een stabielere betaling zou zijn????
    Hoezo stabieler.
    Het probleem kon volgens de dame niet worden opgelost door de datum te verschuiven naar wat het eerst was.
    Toen ik vroeg om de automatische incasso te stoppen en op een acceptgiro of notificatie via mail over te gaan werd mijn medegedeeld dat dit niet mogelijk was. Ziggo gaat hier echt de fout in want ze mogen dit niet zomaar doen. Uiteindelijk heb ik een oplossing.
    Mijn oplossing:
    Automatische incasso machtiging van Ziggo bij mijn bank ingetrokken. Ik maak iedere 26e van de maand het verschuldigd bedrag zelf wel over via een automatische bankoverschrijving.
    Alleen even goed opletten dat de bedragen niet veranderen.
    Tevens krijg je iedere maand een keurige mail m.b.t. het mislukken van de automatische incasso. Deze is ook wel leuk hoor. Ze vragen gelijk of je in betalingsproblemen zit.

    1. Ik maak al jaren iedere maand mijn rekening handmatig over naar Ziggo onder vermelding van klant en rekeningnr. Dat ging prima totdat ik vandaag op mijn bankrekening keek. Er was 19-2 een bedrag afgeschreven van dezelfde factuur die ik zelf 10-2 had overgemaakt. Contact met Ziggo gehad en wat blijkt ik heb in januari in mijn ziggo aangegeven dat ik geen post maar alleen mail wilden ontvangen van Ziggo en als je wat veranderd in mijn Ziggo wordt je betalings methode automatisch omgezet in een automatische incasso. Goed geregeld Ziggo.

  2. Ook ik ben razend , wat nou laatste 3 dagen, pot jan dorrie 2 weken voor einde maand.
    Sta ik bij de supermarkt wil betalen, mooi niet, niet genoeg saldo op rekening.
    ?????
    Bij thuiskomst na gekeken, ja boosdoener gevonden, Ziggo heeft dood leuk zeer vroeg geïncasseerd.
    Ze zijn daar van de ratten besnuffeld.
    Direct gestorneerd.
    Ze kunnen wat mij betreft de boom in.
    Moet zo niet blijven, want er zijn genoeg andere bedrijven die mij graag als klant willen.
    Dus Ziggo kan kiezen

  3. Laatste 3 dagen van de maand? Het wordt steeds eerder afgeschreven en het vervelendste is dat ze dat (minimaal) 2 dagen voor het loon wordt bijgeschreven doen. Dus die 3 laatste dagen van de maand is zeker de laatste 3 dagen van de maand waarin je met je loon moet rondkomen, als je het dus eigenlijk niet kunt missen, terwijl het enkele dagen later geen probleem oplevert.

    Waarom kun je bij Ziggo zelf geen dag kiezen (bijv. elke maand op de 27e ofzo, of juist op de 1e), zoals bij steeds meer bedrijven wél kan?

    1. Bij UPC/Ziggo krijg je standaard een factuur in je email box, maar die email bij Ziggo is erg onbetrouwbaar. Inloggen lukt vaak niet door storing en de hele functie wordt ontoegankelijk als je er een tijdje niet inlogt. Dan heb je dus geen factuur en je weet niet hoeveel je op welke datum op de rekening moet reserveren voor de incasso van Ziggo. Als de incasso mislukt kun je zelf een overboeking doen. Als je dan het abonnement betaalt en er heeft iemand een keer meer gebeld dan je verwachtte, dan heb je een betalingsachterstand en meteen een boete te pakken, waar je dan weer niet van weet, omdat de emailbox niet werkt en je de factuur niet kunt zien. Je betaalt je scheel op die manier.

      Daarom heb ik de toestemming voor incasso ingetrokken. Ik betaal nu 1 euro per maand meer, voor een factuur met acceptgiro per gewone post. De acceptgiro gebruik ik niet. Bij de bank heb ik zelf een automatische overboeking ingesteld voor betaling van UPC/Ziggo. Valt de factuur hoger uit, dan boek ik wat extra over.

      UPC/Ziggo is erg star en klantonvriendelijk, maar het is op de kabel de monopolist. Wil je kabel internet, bellen en TV, dan is er geen concurrent waar je naar toe kunt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *